|
||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
Educadora
d'un centre d'acollida utilitza el Dropbox amb els joves per a
aprendre a compartir informació amb els companys i així crear
una xarxa social.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context
General
|
||
Experiència
en ensenyament
|
9
|
---
|
Experiència
/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les
fa servir en l'àmbit professional i en l'àmbit personal.
|
---
|
Tipus
d’escola
|
|
Educació
no Formal
|
Localització
del centre
|
|
---
|
Connexió
|
Internet.
|
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Biblioteca
municipal.
|
---
|
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
Baixa
|
---
|
Context
de la història o cas
|
||
Nivell
dels alumnes
|
Joves
de 12- 18 anys
|
---
|
Àrea
/ unitat
|
Autonomia
personal
|
---
|
Fites
en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Organitzar
informació.
Millorar
expressió oral i escrita.
Ampliació
coneixements TIC.
|
---
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Tenir
present el Dropbox com a una eina útil a l'hora de compartir
documents i que possibiliti l'ampliació de xarxa social.
|
---
|
Tipus
d’activitat
|
Activitat
dirigida a potenciar l'autonomia personal.
|
---
|
Activitats
de la història o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Dropbox,
processadors de textos.
|
|
Raó
per la qual la fa servir
|
Desvincular
una mica als joves de l'ús del faceebock i ampliar coneixements
TIC.
|
---
|
Naturalesa
de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Ampliació
de vocabulari.
Millora
expressió oral i escrita.
|
---
|
Dificultats
trobades
|
|
---
|
Ajuda
/ col·laboració emprada
|
|
---
|
Rol
del professor
|
Orientador,
facilitador, guia
|
---
|
Rol
de l’estudiant
|
Explorador, descobrir
conceptes, descobrir noves tecnologies de la informació i
comunicació, adquirir habilitats i eines per a l'autonomia
personal, ampliar coneixements relacionats amb la cuina,
adquisició, millora de l'expressió oral i escrita.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
|
---
|
Avaluació
de l’aprenentatge
|
Durant
i després de les sessions.
|
---
|
Lliçó
apresa pel professor
|
Els
joves i adolescents tenen molta facilitat per a utilitzar les
noves tecnologies de la informació i comunicació. Els
professionals de l'educació també han de formar en l'àmbit de
les noves tecnologies.
|
---
|
Història complerta |
Es va creure
interessant poder crear un núvol virtual on tots els joves que es
trobin en una situació similar (desingrés) puguin anar
compartint, en un primer moment, receptes de cuina i
posterior-ment allò que els pugui ser d'interès.
Es va decidir
utilitzar el dropbox ja que aquesta eina permetia desvincular els
joves de l'ús del facebook on sovint es creen relacions per
aparença física o els interessos que es comparteixen són
superficials. El dropbox, és tracta d'una carpeta on els
diferents membres que hi tenen accés poden compartir tota mena de
documents i on l'aparença física passa a ser un aspecte
secundari, ja que el motiu principal d'accés és la informació
que d'alguna manera ens pot beneficiar o facilitar el nostre
desenvolupament.
Així doncs, i
després d'haver dut a terme les pertinents activitats que han de
potenciar la descoberta dels interessos personals, la comunicació
i l'aprofundiment en els interessos dels altres es proposa seguir
amb el contacte mitjançant allò que ens pot ser útil per a
nosaltres i per aquells els quals tenen interessos comuns.
Personalment
jo sóc usuària de Dropbox i de facebook. Pel que fa a la meva
experiència són dos formes de compartir informació molt
diferent. A fecebook, considero que l'ús que en fa la societat en
general és sobre la imatge que es vol donar i les aparences que
es volen fer arribar als altres.
Amb la
intenció que els joves puguin desempallegar-se de la tendència
social a la xarxa vaig pensar en un altre recurs que ens pogués
oferir la possibilitat de compartir aspectes importants per al
nostre desenvolupament sense necessitat d'estar exposat i la qual
segueix potenciant les relacions socials en persona.
Val a dir que
cap dels joves que han dut a terme les sessions, coneixia el
dropbox com a recurs que permet compartir documents. Al principi
eren una mica reticents i els semblava una eina complicada. Un cop
han entès el seu funcionament l'han trobat una eina molt
encertada i amb moltes possibilitats.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada