dissabte, 11 de gener del 2014

DROPBOX



Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Educadora d'un centre d'acollida utilitza el Dropbox amb els joves per a aprendre a compartir informació amb els companys i així crear una xarxa social.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
9
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les fa servir en l'àmbit professional i en l'àmbit personal.

---
Tipus d’escola

Educació no Formal
Localització del centre
---
Connexió
Internet.
---
Localització dels recursos tecnològics
Biblioteca municipal.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Baixa
---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Joves de 12- 18 anys
---
Àrea / unitat
Autonomia personal
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Organitzar informació.
Millorar expressió oral i escrita.
Ampliació coneixements TIC.
---


Nivell d’aprenentatge esperat
Tenir present el Dropbox com a una eina útil a l'hora de compartir documents i que possibiliti l'ampliació de xarxa social.
---
Tipus d’activitat
Activitat dirigida a potenciar l'autonomia personal.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Dropbox, processadors de textos.

Raó per la qual la fa servir
Desvincular una mica als joves de l'ús del faceebock i ampliar coneixements TIC.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Ampliació de vocabulari.
Millora expressió oral i escrita.

---
Dificultats trobades

---
Ajuda / col·laboració emprada

---
Rol del professor
Orientador, facilitador, guia
---
Rol de l’estudiant
Explorador, descobrir conceptes, descobrir noves tecnologies de la informació i comunicació, adquirir habilitats i eines per a l'autonomia personal, ampliar coneixements relacionats amb la cuina, adquisició, millora de l'expressió oral i escrita.

---
Resultats
Observacions

---
Avaluació de l’aprenentatge
Durant i després de les sessions.
---
Lliçó apresa pel professor
Els joves i adolescents tenen molta facilitat per a utilitzar les noves tecnologies de la informació i comunicació. Els professionals de l'educació també han de formar en l'àmbit de les noves tecnologies.
---


Història complerta

Es va creure interessant poder crear un núvol virtual on tots els joves que es trobin en una situació similar (desingrés) puguin anar compartint, en un primer moment, receptes de cuina i posterior-ment allò que els pugui ser d'interès.
Es va decidir utilitzar el dropbox ja que aquesta eina permetia desvincular els joves de l'ús del facebook on sovint es creen relacions per aparença física o els interessos que es comparteixen són superficials. El dropbox, és tracta d'una carpeta on els diferents membres que hi tenen accés poden compartir tota mena de documents i on l'aparença física passa a ser un aspecte secundari, ja que el motiu principal d'accés és la informació que d'alguna manera ens pot beneficiar o facilitar el nostre desenvolupament.
Així doncs, i després d'haver dut a terme les pertinents activitats que han de potenciar la descoberta dels interessos personals, la comunicació i l'aprofundiment en els interessos dels altres es proposa seguir amb el contacte mitjançant allò que ens pot ser útil per a nosaltres i per aquells els quals tenen interessos comuns.
Personalment jo sóc usuària de Dropbox i de facebook. Pel que fa a la meva experiència són dos formes de compartir informació molt diferent. A fecebook, considero que l'ús que en fa la societat en general és sobre la imatge que es vol donar i les aparences que es volen fer arribar als altres.
Amb la intenció que els joves puguin desempallegar-se de la tendència social a la xarxa vaig pensar en un altre recurs que ens pogués oferir la possibilitat de compartir aspectes importants per al nostre desenvolupament sense necessitat d'estar exposat i la qual segueix potenciant les relacions socials en persona.
Val a dir que cap dels joves que han dut a terme les sessions, coneixia el dropbox com a recurs que permet compartir documents. Al principi eren una mica reticents i els semblava una eina complicada. Un cop han entès el seu funcionament l'han trobat una eina molt encertada i amb moltes possibilitats.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada